اتحادیه اروپا در حال بررسی تعیین سقف قیمت گاز کمتر از سطوح پیشنهادی است

 اتحادیه اروپا در حال بررسی تعیین سقف قیمت گاز کمتر از سطوح پیشنهادی است
سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در حال بررسی پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز کمتر از سطوح پیشنهادی است.
کد خبر : ۱۴۴۳۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، این در حالی است که کشور‌های بلوک تاکنون در این مورد به توافق نرسیده‌اند.

سندی که توسط رویترز گزارش شده است نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در حال بررسی پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز کمتر از سطوح پیشنهادی تاکنون است. این قبل از نشست وزرای انرژی کشور‌های بلوک است که قرار است امروز دوشنبه برگزار شود تا در مورد رویه توافق شود.

با وجود ماه‌ها مذاکره و برگزاری دو نشست اضطراری وزیران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت، کشور‌ها نتوانستند درباره آن به توافق برسند. آن‌ها همچنین در مورد امکان کاهش این اقدام از بحران انرژی در اروپا و یا تشدید آن اختلاف نظر دارند.


جمهوری چک، که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در تلاش برای خروج از بن بست روز دوشنبه پیش نویس توافق جدیدی را تهیه کرد.

پیشنهاد آن شامل فعال کردن حداکثر در صورتی است که قیمت قرارداد مرکز تسهیل تجارت گاز هلند (TTF) در قرارداد‌ها برای نزدیکترین ماه از ۱۸۸ یورو در هر مگاوات ساعت برای یک دوره ۳ روزه فراتر رود.

این پیشنهاد بسیار کمتر از سطح ۲۷۵ یورو در هر مگاوات ساعت است که در ابتدا توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، که طرفداران سقف از جمله بلژیک، لهستان و یونان آن را بسیار بالا توصیف کردند.

این کشور‌ها ادعا می‌کنند که حداکثر سقف باید کمتر از دویست یورو باشد تا بتوانند با قیمت‌های بالای بنزین که باعث افزایش قبوض مصرف کننده شده است، کنار بیایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر